همه چیز درباره اعصاب و روان

همه چیز درباره بیماری های اعصاب و روان و راههای درمان آنها ( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

همه چیز درباره اعصاب و روان

همه چیز درباره بیماری های اعصاب و روان و راههای درمان آنها ( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

راه های رسیدن به آرامش روحی

Conclusion-armanisho

 بی شک همگی ما انسان ها روزهای سخت و شیرینی را گذرانده ایم و برای رسیدن به آرامش راههای مختلفی را امتحان نموده ایم. گاهی اوقات آنقدر درگیر روزهای سخت زندگی شده ایم که به کل خودمان را از یاد برده ایم و به دنبال رسیدن به آرامش به هر دری می زنیم غیر از تغییر زندگی خودمان!

منتها عواملی هستند که به ما در رسیدن به آرامش کمک می کنند، کافیست آنها را بشناسیم و در زندگی خود از آنها استفاده کنیم. به همین منظور ما قصد داریم در رابطه با راههای رسیدن به آرامش مطالب مفید و مختصری را برای شما همراهان عزیز و محترم ارائه دهیم. 

  

1 مسئولیت پذیر باشید!

2 اتفاقات زندگی خود را یادداشت کنید!

3 گفتگو کنید!

4 هدف های کوچک تعیین کنید!

5 برای رسیدن به آرامش عزت نفس داشته باشید!

6 فعالیت داشته باشید!

7 تفریح یادتان نرود!

8 آواز بخوانید!

9 میهمانی های شاد بگیرید!

10 بهتر و بهتر باشید!

11 با ترس هایتان مقابله کنید!

12 به خودتان قول دهید:

13 عمیقا شادی را وارد زندگی خود کنید!

14 کارهای دلتان میخواهد را انجام دهید!

15 نتیجه گیری:

مسئولیت پذیر باشید!

اگر مسئولیت کل دنیا را به دوش نمی کشید، مسئولیت خودتان را پذیرا باشید تا بتوانید در زندگی به اهدافی که به آنها فکر می کنید برسید. برای زندگی خود برنامه ریزی کنید و مسئولیت خودتان و ادم هایی که در زندگی شما هستند را قبول کنید.

اتفاقات زندگی خود را یادداشت کنید!

یکی از کارهای جالبی که می تواند به تجربیات شما بیفزاید، نوشتن خاطرات روزانه است! حتما قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد که قابل نوشتن باشد، می توانید به راحتی زمان کوتاهی در شب را به نوشتن خاطرات روزانه اختصاص دهید.

در واقع نوشتن این خاطرات می تواند شما را در جریان اتفاقات زندگی بگذارد و از دید یک نویسنده به سناریوی زندگی خود بنگرید، در آن زمان به خوبی می بینید که هیچ اتفاقی آنقدر ناراحت کننده و نگران کننده نیست که آرامش درونی شما را برهم بزند. می توانید از همین امروز نوشتن خاطرات روزانه خود را شروع کنید و تاثیراتش را مشاهده نمایید.

گفتگو کنید!

جالب است بدانید: گفتگو با یک فرد غریبه در مترو و یا یک دوست می تواند میزان قابل توجهی از تنش ها و اضطراب ها را کم کند و به شما در رسیدن به آرامش کمک کند. همچنین بایستی بدانید: این گفتگو باید گهگاهی اتفاق بیفتد و اینکه بخواهید روزانه مدام در رابطه با تنش ها و نگرانی هایتان حرف بزنید به هیچ عنوان خوب نیست چرا که فقط به نگرانی هایتان فکر می کنید و به دنبال راه حلی نیستید.

سعی کنید گاهی اوقات به این روش عمل کنید و حرف هایی را با دوستتان در میان بگذارید که می دانید کمی حال و هوایتان را تغییر می دهد. آن هم یک دوست مثبت اندیش!!

هدف های کوچک تعیین کنید!

در کنار اهداف بزرگی که برای خود دارید، هدف های کوچکی هم تعیین کنید و برای انجام آنها برنامه ریزی کنید! تحقیقات نشان داده است اهداف هرقدر کوچکتر و شفاف تر باشند زودتر به نتیجه می رسند و مانعی برای آن وجود ندارد.

برای رسیدن به آرامش به اهداف زندگی خود فکر کنید و برای به تحقق رسیدن اهدافتان تلاش کنید!

برای رسیدن به آرامش عزت نفس داشته باشید!

خیلی از آدم هایی که در پیرامون خود میبینیم از عزت نفس پایینی برخوردار هستند و خودشان را باور ندارند.

این افراد نمی توانند به کارهایی که انجام می دهند ایمان داشته باشند و به همین دلیل در اکثر مواقع با شکست روبرو می شوند و آرامش درونی ندارند، اگر می خواهید رشد کنید، موفق شوید و راههای رسیدن به آرامش را درک کنید، خودتان را باور داشته باشید و برای عزت نفستان هزینه کنید!

بیشتر در اجتماع قرار بگیرید و با آدم های زیادی ارتباط برقرار کنید! هرقدر ارتباط شما بیشتر باشد عزت نفس شما هم بیشتر می شود و می توانید برای رسیدن به اهدافتان امیدوار باشید.

فعالیت داشته باشید!

داشتن یک شغل و یا فعالیتی مناسب با روحیات شما نقش بسیار مهمی در آرامش درونی شما ایفا می کند. اگر فردی هستید که می خواهید در اجتماع فعالیت داشته باشید، از همین الان برای شغلی که دلتان می خواهد تلاش کنید، اگر شغل دلخواهتان را پیدا نکردید در فعالیتی شرکت کنید که محیط مناسبی داشته باشد و به نوعی به شما احساس خوب بدهد.فعالیت های هنری هم بسیار موثر است، می توانید در خانه هم کارهایی را انجام دهید که بیکار نباشید و احساس مفید بودن کنید.

تفریح یادتان نرود!

ما ادم ها ربات نیستیم که فقط به فکر کار کردن و پول درآوردن باشیم! پول خوب است ولی باعث آرامش درونی نمی شود و راهی برای رسیدن به آرامش نیست! فقط می شود با پول نیازها را تامین کرد.درحالیکه نیازهای معنوی به ارامش نیاز دارند و باید به خودمان بیش از هر چیز دیگری اهمیت دهیم. بیشتر به طبیعت بروید و با خودتان خلوت کنید! در دل طبیعت که باشید دغدغه هایتان را به قدری کوچک می بینید که ممکن است برای درگیری فکری که برایتان ایجاد کرده است با صدای بلند بخندید!

آواز بخوانید!

در هرزمانی که احساس کردید افکار منفی در حال هجوم آوردن به مغز شماست، بلند آواز بخوانید! در حمام آواز بخوانید و ببینید چگونه حس تازه ای پیدا می کنید! آواز خواندن یکی از راههای رسیدن به آرامش است. از این رو سعی کنید آواز بخوانید و حال و هوایتان را تغییر دهید.

میهمانی های شاد بگیرید!

با دوستانی که بیشتر با آنها در ارتباط هستید میهمانی بگیرید و با خانواده به شادی و گفتگوهای دوستانه بپردازید. لازم نیست هزینه هایتان بالا برود، همینکه چند ساعتی در کنار هم از روزهای خوب گذشته حرف بزنید و با هم چای بنوشید کافیست!

گاهی اوقات این گفتگوها می تواند حس خوبی به شما بدهد و حال و هوایتان را تغییر دهد.

بهتر و بهتر باشید!

اگر راههای رسیدن به ارامش را می خواهید باید بتوانید انسانی بهتر شوید! در واقع ما با نوع نگرشمان می توانیم به آرامش درون برسیم و راههای شگفت انگیزی را به روی خودمان باز کنیم. ما می توانیم شادی را انتخاب کنیم، آرامش را انتخاب کنیم و یک زندگی بی نظیر خلق کنیم.

ما می توانیم شاد باشیم و انعکاس آن را ببینیم. به همین دلیل همه چیز به خودتان بستگی دارد و به نوع تفکری که در رابطه با زندگی خواهید داشت. به همین دلیل است که می گوییم: آرامش یک انتخاب است!کسی که ارامش را انتخاب می کند دلش از هر چیزی سیر است و توقعات بالایی ندارد، آرزوهای مشخصی دارد که با تکیه بر آرامش درونی که دارد می داند خیلی زود به آنها می رسد ولی به چیزی اصرار ندارد.

اگر شما هم آرامش خودتان از هر چیزی مهمتر است، به دنبال آرزوهای غیر قابل دسترس نباشید و با داشته هایتان زندگی بهتری بسازید که بیش از هر چیزی شما را خوشحال کند. یادتان باشد ما نعمت های زیادی داریم که می تواند باعث خوشحالی ما شوند. سعی کنید قدر این نعمت ها را بدانید و بخاطر داشتن آنها سپاسگزار باشید.

با ترس هایتان مقابله کنید!

شما می توانید به دلیل ترسهایتان هر لحظه نگران باشید و می توانید هیچ اهمیتی به انها ندهید و شاد و با آرامش به زندگی ادامه دهید!

اگر به دنبال رسیدن به آرامش هستید با هراس هایتان مقابله کنید و انها را به درون خودتان راه ندهید! انها فقط و فقط از تفکرات منفی بوجود می آیند به همین دلیل سعی کنید افکارتان را مهار کنید و فقط تفکرات مثبت داشته باشید!

به خودتان قول دهید:

تمامی افکار منفی را دور کنید!

مثبت اندیشی را یاد بگیرید!

خوشرو باشید.

لبخند بزنید.

برای رسیدن به آرامش تلاش کنید.

شاد باشید و آن را به دیگران انعکاس دهید.

با خودتان صادق باشید.

تفریح کنید.

زندگی کردن را بلد باشید.

  تاثیر مثبت اندیشی و خوش بینی در زندگی

عمیقا شادی را وارد زندگی خود کنید!

شاید با خودتان بگویید فردی شاد هستید ولی از درون احساس شادی  نکنید! آن هم به این دلیل است که شما نمی خواهید با داشته هایتان احساس خوشحالی کنید. شما فردی هستید که می خواهید در زمان خیلی کوتاهی به تمام آرزوهایتان برسید و به همین دلیل است که نمی توانید عمیقا شاد باشید.

یکی از راههای رسیدن به آرامش شادی است.فردی که شاد است، کمتر گله و شکایت می کند، به خودش اهمیت می دهد و از روحیه قوی برخوردار است.

این فرد در برابر هر اتفاقی به خودش مسلط است و می داند چگونه آرامش درونی خود را حفظ کند. اگر شما هم می خواهید آرامش درونی خود را حفظ کنید شاد باشید و کمتر به مسائل حاشیه ای توجه کنید.

کارهای دلتان میخواهد را انجام دهید!

در میان درگیری های زندگی کمی به دلتان توجه کنید و کارهایی را انجام دهید که دلتان می خواهد. قرار نیست مدام خودتان را برای کارها و فشارهای زندگی آماده کنید، کمی هم خودتان را غافلگیر کنید و کارهایی که به آنها علاقه مند هستید انجام دهید.

در اینصورت می توانید خودتان را سرحال کنید و زمانیکه شاد و سرحال باشید بهتر می توانید برای کارهایتان وقت بگذارید و با اشتیاق آنها را انجام می دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.