همه چیز درباره اعصاب و روان

همه چیز درباره بیماری های اعصاب و روان و راههای درمان آنها ( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

همه چیز درباره اعصاب و روان

همه چیز درباره بیماری های اعصاب و روان و راههای درمان آنها ( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

شربتی آرامش بخش برای قلب و اعصاب

این روزها آرامش اعصاب و قلب یکی از مهمترین مراقبت ها برای هر فرد می باشد. در ادامه فواید شربتی را می‌خوانید که برای آرامش اعصاب و سلامت قلب مفید است.

 قلب و اعصاب ما نیاز به آرامش دارند تا علاوه بر ناراحتی های قلبی به بیماری های دیگر نیز دچار نشویم. در این مقاله ردباره شربتی خواهید خواند که ایجاد آرامش در قلب و اعصاب شما می کند.

 

ادامه مطلب ...

قلبتان را آرام کنید

در این روزهای بی آرامش، در این روزهای پر از سر و صدا، در این روزهای خشونت و ناسزاگویی و درگیری تصادف، حرف‌های بی‌انتها، انسان در هر جایی که باشد نیاز به آرامش دارد اما این آرامش را از کجا باید کسب کرد.در این روز های بی آرامش، در این روز های پر از سرو صدا، در این روز های خشونت، درگیری تصادف، حرف های بی انتها، انسان در هر جایی که باشد نیاز به آرامش دارد ، آرامشی که توام با آسودگی خاطر و دوری از نگرانی و اضطراب؛ این آرامش هدیه ای است از طرف خدای متعال که در آیه « الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکرِ اللَّهِ أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» جمع شده اند (الرعد – 28) 

ترجمه: آنها کسانى هستند که ایمان آورده و دلهایشان به یاد خدا آرامش مى‏گیرد، آگاه باشید که تنها با یاد خدا دلها آرامش پیدا مى‏کند.

  ادامه مطلب ...

ایجاد آرامش در زندگی فردی و اجتماعی

اسلام به عنوان یک دین کامل برای زندگی متعالی و با دارا بودن بزرگانی که دراوج آرامش بوده اند بدون آسایش تن ، روشهائی را ارائه کرده که بشر امروزی به آن نیاز دارد تا ازاین بحرانهایی که درآن واقع شده رهائی بیابد . البته به این مطلب باید توجه کرد که آرامش صد درصد مال این دنیا نیست.در روایتی قدسی خداوند متعال به رسولش فرمود: من چند چیز را در چند چیز قرار دادم، مردم آن را درچند چیز دیگرمی جویند”  آرامش رادر بهشت قراردادم مردم آن را در دنیا می جویند”در عصر شتاب و هیجان امروز ، عصری که همه چیز بر محور سرعت ، رقابت و جلو افتادن می چرخد ، عصری که در آن از حوصله و شکیبائی خبری نیست عصری که مردم به جای آنکه وقت صرف کنند تا غذا آماده کنند آنرا فوری و آماده از مغازه خریداری می کنند ، درچنین وضعی که پریشانی های روح و روان فراوان شده است همه دنبال یک چیز می گردند آرامش . اما کجا باید ازآن  خبری گرفت ، عصری که حتی متخصصان روانشناسی آن  نوعا خودشان دچار اضطراب هستند ، این تنها دین است که می تواند آرامش درون را به انسان مضطرب امروزی هدیه کند..

  ادامه مطلب ...

مهارت های آرامش در دوران بارداری

بسیاری از زنان باردار ممکن است به خصوص در ۳ماه اول بارداری برخی تغییرات روحی همچون ترس، اضطراب، نگرانی و ... را تجربه کنند. اما باید بدانیم که این تغییرات روحی کاملا طبیعی است. این مطلب به شما کمک می کند تا بتوانید آرامش و شادی خود را با وجود این تغییرات حفظ کنید. 

معمولاً زنانی که از حمایت های خانوادگی و اجتماعی کمتری برخوردار هستند یا ارتباطات اجتماعی آنان کمتر است و همچنین کسانی که از قبل افراد مضطربی بوده اند امکان دارد نوسانات روحی بیشتری را در دوران بارداری تجربه کنند.فراموش نکنیم که حفظ آرامش و روحیه مثبت در دوران بارداری، علاوه بر این که نقش مهمی در سلامت مادر و جنین دارد تاثیر زیادی نیز در کاهش تهوع، استفراغ، نفخ، سوزش سردل، ویار و ... دارد.

  ادامه مطلب ...

تاثیر آرامش در بارداری

یکی از نکات بسیار مهم مربوط به بارداری ، داشتن آرامش در این دوران می باشد. شکی نیست که اگر مادر باردار در آرامش باشد راحت تر می تواند این دوران را پشت سر بگذارد. علاوه بر این ، داشتن آرامش در دوران بارداری باعث تاثیرات مثبت بر جنین و نیز بر روی سلامت جنین می باشد. و در مقابل ، داشتن استرس و اضطراب باعث ناراحتی مادر باردار بوده و مشکلات مهمی را هم ممکن است برای جنین ایجاد کند.

در این مطلب به اهم عوامل دخیل در آرامش بارداری اشاره می کنیم و سعی می کنیم با تشریح این مسائل ، بر دانش مادران باردار به منظور کسب آرامش بیشتر در دوران بارداری بیفزاییم. 

  ادامه مطلب ...