همه چیز درباره اعصاب و روان

همه چیز درباره بیماری های اعصاب و روان و راههای درمان آنها ( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

همه چیز درباره اعصاب و روان

همه چیز درباره بیماری های اعصاب و روان و راههای درمان آنها ( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

آرامش درونی وراه های رسیدن به آن

آرامش درونی صرفا برای یوگی ها، یا راهبان نیست که در نقاط دور افتاده زندگی می کند، دعا می کند و یا در تمام طول روز مدیتیشن می کنند. آرامش درونی برای افرادی که زندگی عادی دارند، کار می کنند، ازدواج کرده اند و بچه دارند نیز مورد نیاز است.

آرامش درونی چیست؟

- آرامش درونی حالت احساسی و ذهنی در صلح و آرامش است، بدون اندیشه های بی قرار و ناراحت کننده و کنترل ذهن، حالت ها و واکنش ها.

- آرامش درونی واقعی مستقل از فاکتورها و شرایط خارجی است. آرامش درونی باعث آرامش، هماهنگی درونی و تعادل و توانایی آرامش و کنترل خود، حتی در شرایط دشوار و ناخوشایند می شود. آرامش درونی در هنگام مشکلات، دردسر و یا خطر مهم است. 

- وضعیت سلامت درونی، اضطراب، ترس و نگرانی را از بین می برد. همچنین افکار منفی، استرس، عدم رضایت و ناراحتی را از بین می برد. این یک وضعیت روحی احساسی و ذهنی، شادی، اعتماد به نفس و قدرت درونی است.

- هرکس آرزوی آرامش درونی دارد، حتی اگر از این میل آگاه نباشد. تعداد کمی از افراد از اهمیت و منافع آرامش درونی آگاه هستند و عده ای نیز می دانند که آرامش درونی مهارتی است که می تواند کسب شود.

شما می توانید بدون اینکه تغییرات خارجی در زندگی خود ایجاد کنید، زندگی خود را ادامه دهید و در عین حال، به آرامش درونی دست یابید. بعضی ممکن است سریع پیشرفت کنند، و دیگران ممکن است با سرعت کمتری پیش بروند. بعضی ممکن است به دور دست بروند و دیگران در همین نزدیکی آرامش را پیدا کنند. با این حال، هر کس می تواند به حداقل آرامش درونی برسد؛ مقداری که برای زندگی خود او مناسب و کافی باشد.

  

20 دلیل برای نیاز به آرامش درونی:

آرامش درونی توانایی شما برای تمرکز ذهن بهبود می بخشد.

آرامش درونی توانایی شما را برای کارآمد بودن امور روزانه زندگی بهبود می بخشد.

آرامش درونی قدرت درونی شما را افزایش می دهد.

آرامش درونی، بی قراری، خشم، نگرانی و بی حسی را از بین می برد.

 آرامش درونی به شما کمک می کند تا صبر و تحمل داشته باشید.

 آرامش درونی باعث می شود احساس می کنید پایدار هستید.

 داشتن آرام ذهنی و احساسی، به شما کمک می کند تا بهتر بخوابید.

آرامش درونی به شما کمک می کند توانایی احساسی و ذهنی در برابر تاثیر نپذیرفتن از فکر و نظر مردم در خصوص خود را داشته باشید.

آرامش درونی به توانایی شما برای از بین بردن استرس، اضطراب و نگرانی کمک می کند.

آرامش درونی باعث می شود از شادی و سعادت لذت ببرید.

آرامش درونی تسلط شما و نظم و انضباط را در شما افزایش می دهد.

آرامش درونی کمک می کند تا بدن و اعصاب خود را آرام کنید.

آرامش درونی باعث می شود انرژی های شفابخش بدن به طور مداوم کار کنند.

داشتن آرامش درونی به شما امکان می دهد که با حوادث، سختی ها و مشکلات راحت کنار بیایید، و همچنین به حفظ حقیقت درونی، قضاوت روشن و عقل سلیم در چنین شرایطی کمک می کند.

آرامش درونی، تفکر منفی، بیهوده و بیقراری را از بین می برد.

آرامش درونی روابط شما با دیگران را بهبود می بخشد.

آرامش درونی باعث می شود که زندگی روشن تر شود.

آرامش درونی خلاقیت را افزایش می دهد.

آرامش درونی توانایی تفکر را بهبود می بخشد.

آرامش درونی دروازه ای را برای روشن شدن و بیداری معنوی باز می کند.

راه های مختلفی برای دستیابی به آرامش درونی وجود دارد، مانند روش های روانی، تجسم، یوگا و مدیتیشن.

راه های افزایش آرامش درونی:

یافتن آرامش درونی همیشه آسان نیست. در ابتدا یافتن آرامش درونی سخت است، اما می توانید تمرینات های خاصی را برای کمک به افزایش آرامش درونی انجام دهید. اگر با سلامت روان در حال مبارزه هستید، به یک روانشناس حرفه ای یا روانپزشک مراجعه کنید. اگر نمیتوانید به خودتان کمک کنید آنها می توانند به شما کمک کنند.

 پیدا کردن سلامت روحی

1- با نیرویی بزرگتر از خودتان ارتباط برقرار کنید:

نظریه های متعددی وجود دارد که بر نیاز به تعادل برای ایجاد سلامتی در زندگی ما تأکید دارند. یک جنبه از آن نظریه شامل سلامتی روحی است. سلامت روحی باعث آرامش و هماهنگی درون و زندگی شما می شود و برای سلامتی ذهنی ضروری است. این بدان معنا نیست که اگر مذهبی نیستید، باید مذهبی شوید؛ این بدان معنی است که باید نیرویی بزرگتر از خودتان پیدا کنید و با آن ارتباط برقرار کنید. 

سعی کنید به طبیعت و یا فضای بیرونی پناه ببرید. پیدا کردن چیزی در خارج از خودتان برای برقراری ارتباط با شما باعث آرامش ذهنی می شود.

2- در زندگی روزمره خود معنی پیدا کنید

سلامت روحی به شما در درک هدف خود در جهان کمک می کند. سلامت روحی به شما کمک می کند معنی زندگی روزمره خود را پیدا کنید. اگر سهم خود را در جهان پیدا کنید، ذهن شما بیشتر آرام می شود.

اقداماتی که می تواند به شما در درک بهتر کمک کند، شامل ارتباط با دیگران از طریق مشارکت داوطلبانه یا پیدا کردن راه های دیگری برای کمک به دیگران و خدمت به دیگران است. 

همچنین می توانید هدف را در فعالیت های دیگر مانند مراقبت از خانواده یا عزیزان خود یا انجام بهترین کاری که می توانید در محل کار خود داشته باشید پیدا کنید.

3- به گونه ای عمل کنید که از باورهای شما حمایت شود

راه دیگری برای ایجاد سلامتی روحی عمل کردن به شیوه ای است که ارزش ها و اعتقادات شما را پشتیبانی می کند. برای بررسی این، فعالیت های فعلی خود را به در نظر بگذارید و از خودتان بپرسید آیا آنها با آنچه که شما ارزش می دانید مطابقت دارند. از خود بپرسید آنچه انجام می دهید، شادی و معنا به زندگی شما می بخشند. بعضی از شیوه هایی که می توانند به شما در بازتاب ارزش ها و هدف شما کمک کنند، عبارتند از: مدیتیشن و عبادت. شروع به یادگیری و تمرین مدیتیشن از طریق کلاس های گروهی، کتاب ها، منابع آنلاین یا صوت های راهنمای مدیتیشن کنید. 

مدیتیشن ساده را امتحان کنید؛ در محلی راحت دراز بکشید یا بنشینید و حضور عاقل، عاشق و دلسوز اطرافتان را تجسم کنید. توجه خود را به احساس مراقبت و داشتن اعتماد کامل به این حضور متمرکز کنید. 

اگر دعا می کنید، سعی کنید قدرت بالای سر خود را در اطراف خود تجسم کرده و احساس اعتماد، عشق و مراقبت را تجسم کنید.

 یادگیری آماده بودن برای آرامش درونی

1- خاطره بنویسید:

یک راه خوب برای رسیدن به آرامش درونی نوشتن خاطره است. خاطره نویسی راهی موثر برای هدایت خود از طریق خودآزمایی و یافتن آرامش روحانی است. در خاطرات افکار و احساسات خود را در رابطه با زندگی روزمره بنویسید. برای کمک به آرامش بیشتر، در مورد آنچه بیشتر برای شما ارزش دارد و باعث خوشحالی شما می شود، مانند حکمت و خلاقیت فکر کنید.

برای کمک به پیدا کردن آنچه برای شما اهمیت دارد و رسیدن به آرامش روحانی، موضوعات خاطرات خود را انتخاب کنید مانند قدردانی، قصد یا هدف و معنی زندگی.

2- تمرین ذهنیت

ذهنیت شما می تواند باعث آرامش روحی شما شود. آرامش روحی می تواند با نگرانی در مورد آینده و یا خاطرات بد گذشته مختل شود.  تمرین ذهنیت به معنای آگاهی از افکار، محیط و احساسات فعلی شما بدون قضاوت آنها است. ذهنیت همچنین می تواند سطح استرس (بخوانید:همه چیز در مورد استرس) و فشار خون را کاهش دهد و می تواند باعث آرامش شما شود. تمرین ذهنیت همچنین می تواند به شما در مدیریت احساسات و سازگاری با شرایط استرس زا و دشوار کمک کند.

تمرین ذهنیت به شما اجازه می دهد تا ارتباطات عصبی جدیدی ایجاد کنید و ساختار ذهنی خود را تغییر دهید، که می تواند به شما در تفکر برای افزایش آرامش روحی کمک کند. برای تمرین ذهنیت، راحت بنشینید و بر روی نفس خود تمرکز کنید. در حالی که نفس می کشید، آنچه را که با پنج حس خود درک می کنید، ارزیابی کنید. ذهن شما ممکن است سرگردان باشد، اما سعی کنید توجه خود را به آن چه حاضر است و در اطراف شما است متمرکز کنید.

3- فراموش کردن گذشته

هنگامی که هنوز از وقایع گذشته رنج می برید رسیدن به آرامش درونی دشوار است. رویدادهای گذشته که موجب آشفتگی های احساسی شما می شود، مطمئنا باعث می شود که به آرامش نرسید. حوادث گذشته می تواند شامل آسیب های روحی، جسمی یا جنسی، حوادث آسیب زا و یا محرومیت و یا نادیده گرفتن باشد. همه این نوع رویدادها می توانند شما را با گناه، شرم، ترس یا افسردگی (بخوانید: راه های نجات از افسردگی) تنها بگذارند. 

برای این نوع حوادث جدی، از یک متخصص کمک بگیرید تا شما را از این تفکرات خارج کند. این متخصصان آموزش داده می شوند تا جهت بهبودی به شما کمک کنند و به شما کمک کنند بخشش و مهربانی را در خود تقویت کنید.

 آزاد کردن ذهن برای آرامش درونی

1- تمرین قدردانی 

برای رسیدن به آرامش درونی، قدردانی را تمرین کنید. این جایی است که به دنبال چیزهایی هستید که برای آن ها سپاسگزار باشید و نعمت هایی که در زندگی خود می بینید. هنگامی که یک لحظه در خارج از وضعیت خود قرار می گیرید و در خصوص نعمت هایی که دارید فکر می کنید، می توانید صلح و آرامش ذهنی را به وجود آورید و ارتباط با کسانی که در اطراف شما هستند را تقویت کنید.

قدردانی همچنین به سلامت روحی شما کمک می کند و به شما کمک می کند که به چیزی بزرگتر از خودتان پی ببرید.

شما می توانید قدردانی روزانه را به صورت کوتاه مدت انجام دهید مانند ایجاد لیست ذهنی پنج چیز که برای آن سپاسگزار هستید.  می توانید لیستی را به صورت کتبی در تلفن، رایانه یا کاغذ بنوسید تا به عنوان یادآوری همراه داشته باشید. آنچه شما برای آن سپاسگزار هستید می تواند چیزهای کوچک یا ساده ای در زندگی شما باشد مانند روز آفتابی.تحقیقات پیوندی میان شیوه های قدردانی و احساسات اعتماد به نفس، افزایش بیان همدلی و گرایش کمتر به افسردگی و تجاوز پیدا کرده است. 

2- اجتناب از یادآوری

یک شکل رایج از نگرانی که باعث می شود افراد در گذشته گم شوند یا باعث تحریک آنها می شود، یادآوری نامیده می شود. یادآوری زمانی است که ذهن شما در حلقه ای از نگرانی گیر می افتد و دوباره ذهنیت ها و نگرانی های را یادآوری می کند. این الگو می تواند بسیار استرس زا باشد و باعث احساس خستگی می شود و شما را از حالت آرامش ذهنی دور می کند.

هنگامی که چنین حالتی دارید، با استفاده از این متن سعی کنید این عادت را کنار بگذارید: "من دارم یادآوری می کنم و یادآوری برای من خوب نیست و فقط باعث ناراحتی من خواهد شد. ببینم می توانم خودم را مشغول کنم یا بر روی چیزی مثبت تمرکز کنم یا کاری کنم تا آرام شوم. " و سپس با چیزی خود را مشغول کنید، بر روی چیزی تمرکز کنید، و یا یکی از راه های آرامش را امتحان کنید.

3- آرام باشید 

برای پیدا کردن آرامش درونی، باید زمانی برای آرامش پیدا کنید. ایجاد و حفظ تعادل در زندگی ضروری است. زمان آرامش زمانی است که استرس را از بین می برید و ذهن خود را از نگرانی در مورد برنامه ها، تعهدات یا نگرانی ها دور می کنید.گفتگوی درونی خود را کنترل می کنید و آنچه را که احساس آرامش می کنید بیاموزید - آنچه به شما کمک می کند تا آرامش را تجربه کنید، شخصی است و ممکن است با روش های آرامش دیگران متفاوت باشد.

روش های آرامش

تکنیک های آرامش اشکال مختلفی دارند. برای بعضی ورزش مانند یوگا آرامش بخش است. ورزش همچنین به سلامت جسمانی کلی کمک می کند و اندورفین ها را افزایش می دهد یا هورمون های خوبی آزاد می کند که خلق و خوی شما را بهتر می کند و انرژی شما را افزایش می دهد.

بعضی از افراد نیز به مدیتیشن، سفرهای اجتماعی با دوستان، خواندن یک کتاب خوب یا حمام حباب دارند. ورزش کردن یا صرف وقت با دوستان باعث شادی و رضایت در  زندگی می شود.فعالیت هایی پیدا کنید که واقعا به شما کمک می کنند آرام شوید و حداقل یک بار در هفته این فعالیت ها را انجام دهید تا به شما در یافتن آرامش درونی کمک کنند.

4- توجه به نفوذ دیگران

یکی از چیزهایی که شما ممکن است ندانید تاثیر دیگران در آرامش درونی است. در مورد افراد دیگر در زندگی خود فکر کنید و سعی کنید نفوذ آنها را بر وضعیت روحی خود ببینید. هر کسی سختی هایی دارد و در مورد چیزهایی شکایت می کند، اما اگر کسی در زندگی شما وجود داشته باشد که به صورت طبیعی باعث ایجاد مشکل در زندگی شما شود، انرژی شما را می گیرد و یا بر خلق و خوی شما تاثیر می گذارد.

اگر افراد در زندگی خود دارید که اینگونه هستند، باید در خصوص زمانی که با آن ها صرف می کنید دقت کنید. اگر نمیتوانید از این افراد اجتناب کنید (آنها ممکن است اعضای خانواده یا همکاران باشند)، تلاشی آگاهانه برای مثبت شدن رابطه انجام دهید. به خودتان بگویید، "من قصد دارم تا مثبت باقی بمانم و با وجود افرادی که در اطراف من هستند، روز خوبی خواهم داشت."سعی کنید وقت بیشتری را با افرادی که حال شما را خوب می کنند بگذرانید و به آرامش روحی برسید. در غیر این صورت، در معرض خطر ابتلا به این الگوی قرار می گیرید، که می تواند کسب آرامش روحی را دشوار کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.