همه چیز درباره اعصاب و روان

همه چیز درباره بیماری های اعصاب و روان و راههای درمان آنها ( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

همه چیز درباره اعصاب و روان

همه چیز درباره بیماری های اعصاب و روان و راههای درمان آنها ( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

چگونه به آرامش برسیم

گاهی اوقات برای رسیدن به آرامش از هر راهی شانس خودمان را محک می زنیم ولیکن تنها برای چند دقیقه می توانیم آن را احساس کنیم و دوباره همه چیز به زمان قبل باز می گردد.در واقع برای رسیدن به آرامش باید بتوانیم سبک زندگی خود را تغییر دهیم! شاید به همین دلیل هم تاکنون موفق نشده ایم و هرقدر که تقلا کرده ایم، آرامش با زیرکی تمام از چنگمان در رفته است! ما در این مطلب می خواهیم راهکارهای موثر و کاربردی برای رسیدن به آرامش را برایتان ارائه دهیم. با آرمانیشو همراه باشید!بی شک هر یک از ما انسان ها سبک رفتاری خودمان را داریم، با شیوه خودمان با دیگران برخورد می کنیم و در زندگی اعمال منحصر به فرد خودمان را رو می کنیم! منتها گاهی اوقات شرایط کمی تغییر می کند و باید راه خودمان را امتحان کنیم! همان راهی که به نوعی به ما الهام می شود.تصور کنید با چالشی در زندگی خود روبرو شده اید که افکار و کمک های دیگران هم کاری از پیش نمی برد و مردد مانده اید که بین نظرات آنها با آنچه در قلبتان می گذرد کدامیک را انتخاب کنید!

در واقع در این زمان باید به خودتان و ندای درونتان اعتماد کنید و از آن برای رسیدن به ارامش درون استفاده کنید. راه خودتان را انتخاب کنید و مسیر را با آنچه فکرتان می گوید ادامه دهید!

حتی اگر شکست هم خوردید اهمیتی ندارد چرا که با خواسته قلبی خودتان این مسیر را انتخاب کرده اید و باید مسئولیت انتخابتان را داشته باشید.

  

محیطی برای آرامش برپا کنید !

برای رسیدن به ارامش علاوه بر قواعد اصلی باید محیطی  برپا کرد که در آن احساس امنیت، شادی، عشق و آرامش داشته باشید.

محیطی که در آن زندگی می کنید باید احساس خوبی را به شما القا کند و از هر لحاظ مناسب باشد و امنیت لازم را داشته باشد، چنین محیطی در خودش ارامش هم خواهد داشت و این احساس را به شما انتقال می دهد.به همین دلیل محیط خانه یکی از مهمترین مکان ها برای رشد و سازندگی است! در خانه ای که آرامش باشد، صلح نیز هست، شادی هم در فضا وجود دارد و همه چیز حساب شده در جای خودش قرار دارد. در کنار محیط، آدم هایی که در اطرافتان هستند و با آنها تعامل دارید هم یک سر قضیه هستند! باید نسبت به افرادی که با آنها تعامل دارید دقت کنید و اخلاقیات آنها را بررسی نمایید. سعی کنید خودتان را از حاشیه ها دور نگه دارید و خلق و خویتان را با محیط سازگار کنید.

خودتان در چه وضعیتی قرار دارید ؟

همه ما آدم ها برای اینکه موفق شویم، به آرامش برسیم و به جایگاهی که دلمان می خواهد برسیم، باید خودمان را ارزیابی کنیم.

همه ما برای اینکه احساس آرامش داشته باشیم نیازمند یک جسم سالم هستیم تا بتوانیم روی اهدافمان تمرکز کنیم! بنابراین یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید و هر چند وقت یکبار سلامتی خود را چک کنید.

اراده داشته باشید !

زمانیکه خودتان را در اولویت قرار می دهید خواه ناخواه به خودتان توجه کرده و انگیزه و اراده لازم را بدست خواهید آورد.

“گالیله” می‌گوید: دنیا به حرف کسی گوش می‌دهد که دارای اراده قوی است و می‌داند که به کدام سو میرود. زمانی که جهت خود را تعیین می‌کنید، دیگر نوبت به اراده شماست که چگونه در مسیر به سمت جلو حرکت کنید.

چقدر انرژی دارید ؟

برای اینکه انرژی خود را در طول روز حفظ کنید، فعال باشید و کارهایی را انجام دهید که شما را سر ذوق بیاورد. به طور مثال به کلاس های آموزشی و سرگرمی بروید، نقاشی بکشید، ورزش کنید و از یک پیاده روی صبحگاهی لذت ببرید.

تمام این کارها می تواند کودک درونتان را زنده نگه دارد و باعث آرامش درون شما شود. همانقدر که نیاز به همت و پشتکار دارید باید بخشی از فعالیت‌هایی که انجام میدهید باعث شادی شما شوند. شادی غذای روح شماست و برای رسیدن به ارامش مهمترین قانون است.

از چیزی نترسید !

ترس و هراس از موانع مهم رسیدن به آرامش است! تا زمانیکه ترس از اتفاق هایی که هنوز رخ نداده است شما را آزار می دهد و در حال جویدن روحتان است، نمی توانید به آرامش برسید.جسارت در کنار اعتماد به نفس به شما قدرت می دهد تا بتوانید ترس هایتان را از خودتان جدا کنید! پیشنهاد می کنیم در یک روز کامل، به تمامی ترس هایتان فکر کنید و دلایل محکمی برای هر کدام از آنها بنویسید!غالبا افراد نگران چیزهایی هستند که هنوز اتفاق نیفتاده است و به آینده مربوط می شود. 

“نورمن”  می‌گوید: هرقدر خودت را در چیزی بزرگتر از خودت غرق کنی، همانقدر انرژی به دست آمده‌ات بیشتر خواهد شد. جرات شما سلاح شماست. زمانیکه از چیزی هراس ندارید با قدرت حرکت می‌کنید و  اگر با بزرگترین مانع هم روبرو شوید می توانید در یک چشم زدن آن را از میان بردارید! هراس هایتان را یکبار برای همیشه از خودتان دور کنید!

به رویاهای بزرگ فکر کنید !

 هرقدر که به رویاهای بزرگ فکر کنیم می توانیم قدرت بیشتری را در خودمان احساس کنیم و برای رسیدن به آنها انگیزه لازم را خواهیم داشت!

رویاها عامل مهمی برای رسیدن به آرامش هستند و این اجازه را به ما می دهند که در دنیای خودمان به هر آنچه دلمان می خواهد فکر کنیم و هرگونه که می خواهیم خودمان را خوشبخت و موفق احساس کنیم!جالب است بدانید: زمانیکه همه چیز را با خوشبینی تصور می کنیم ذهنمان را با افکار مثبتی پرورش می دهیم و همین عامل برای رسیدن به ارامش و خوشبختی کافیست. 

چه راهی برای رسیدن به ارامش مناسب است؟

برای هریک از ما راههای متعددی وجود دارد که می توانیم از آنها برای رسیدن به ارامش استفاده کنیم! منتها مهمترین عامل برای رسیدن به آرامش، نگرش مثبت است!

هرقدر که خودمان را از حاشیه بیرون بکشیم، هرقدر که برای رسیدن به اهدافمان تلاش کنیم و هرقدر که بیشتر با افراد تعامل داشته باشیم، منتها نگرشمان مناسب نباشد، هیچ تغییری در زندگی ما ایجاد نخواهد شد، به همین دلیل اولین راهی که برای رسیدن به ارامش باید به آن توجه کنید نگرش و دیدگاه شماست!

چهارچوب رسیدن به آرامش ذهن و روان

الگو داشتن

مدیریت افکار

رها کردن اموری که کنترل آنها از دستتان خارج است.

انگیزه

الگوی رفتاری

تصور کنید در خانواده ای در حال رشد هستید که مدام به موفقیت می اندیشند، حرف های مثبت می زنند، برای اهدافشان برنامه ریزی می کنند و هر آنچه برای رسیدن به اهدافشان لازم دارند را در اولویت قرار می دهند.حال اگر شما در این خانواده زندگی می کنید قطعا برای زندگی خود اهداف قابل توجهی داشته و برای رسیدن به آنها تلاش می کنید! بلعکس فردی را تصور کنید که هیچ الگویی ندارد و نمی تواند برای زندگی خودش تصمیم بگیرد!

در این زمان داشتن یک الگوی رفتاری می تواند نیمی از راه را برایتان هموار کند. می توانید از فردی که همیشه نظر شما را به خودش جلب کرده به عنوان یک الگو در نظر بگیرید و راههایی که او در زندگی انتخاب کرده است را انتخاب کنید تا بتوانید مسیر درستی و هموار شده‌ی او را ادامه دهید.

اینگونه هم یک مسیر درست را انتخاب کرده اید و هم می توانید به سرعت به اهدافتان برسید.

 مدیریت افکار

امان از فکرهای منفی و درهم برهم که گاهی جانمان را به لب می رساند!

برای خلاص شدن از این افکار منفی باید بتوانید بر اوضاع و افکارتان مسلط شوید و امواج منفی را از خودتان دور کنید. هر چیزی که فکرتان را به هم می ریزد را از ذهنتان خارج کنید و فقط به چیزهای مثبت فکر کنید! گاهی اوقات هم باید با چیزهایی مسیر فکری خود را عوض کنید!به طور مثال اگر ناگهان فکرهای منفی و نگرانی هایتان به سمت شما هجوم آوردند، یک موسیقی ملایم گوش دهید، از نقطه ای که در آن هستید جابجا شوید و خودتان را با چیزی سرگرم کنید تا افکار منفی از ذهنتان خارج شود.

رها کردن اموری که کنترل آنها از دستتان خارج است!

یکی از کارهایی که برای داشتن ارامش ذهن و روان لازم است، رها کردن اموری است که کنترل آنها از دستتان خارج است! خیلی از وقت ها اتفاق هایی که در زندگی ما رخ می دهد دست خودمان نیست و از هیچ طریقی نمی توانیم مانع از رخ دادن آنها شویم!از این رو باید با این قبیل اتفاقات کنار بیاییم. به همین دلیل انعطافپذیری برای داشتن آرامش ضروری است و افرادی که با اتفاق ها کنار می آیند و نسبت به آنها مثبت فکر می کنند آرامش بیشتری دارند و دچار استرس و اضطراب نمی شوند.

آیا انگیزه دارید ؟!

کسی که برای زندگی خودش انگیزه دارد و تمامی کارها را با ذوق و علاقه انجام می دهد، آرامش درونی خواهد داشت. انگیزه و داشتن احساس مثبت به زندگی باعث می شود بتوانید همه امور زندگی خود را به دست بگیرید و برای آنها برنامه ریزی کنید!

انگیزه باعث می شود از هیچ اتفاقی نترسید و خودتان را برای هر مانعی آماده کنید! داشتن انگیزه بسیار مهم بوده و یکی از مهمترین عامل موفقیت است.

اگر احساس می کنید برای رسیدن به زندگی مطلوب خود انگیزه لازم را ندارید از همین امروز لیستی فراهم کنید و کارهایی را در آن بنویسید که به شما انگیزه می دهد و سعی کنید هر روز این موارد را تمرین کنید.

برای داشتن آرامش برنامه‌ریزی کنید !

 بهتر است یک هفته آزمایشی را شروع کنید و در آن برنامه کوتاه مدت و بلند مدت خود را بنویسید!

سعی کنید از قدم های کوچک استفاده کنید و پله پله تمامی اهدافتان را در آن بنویسید! در آخرین روز هفته کارهایتان را بررسی کنید و ببینید چقدر از زمان را صرف کارهای بیهوده کرده‌اید و برعکس چه میزان کار مفید انجام داده‌اید اکنون می‌دانید در هفته دوم باید چه کار کنید و برنامه‌های مفید و از پیش تعیین‌شده را شروع کنید تا کم کم تغییراتی را که موجب بهبود شرایط زندگیتان می شود را به وضوح درک کنید.

برنامه سختی برای خود تهیه نکنید تا نتوانید به آن عمل کنید آهسته آهسته و با یک برنامه ساده شروع کنید و هر هفته یک برنامه جالب به آن اضافه کنید تا کم کم خودتان را آماده کنید. در برنامه‎ریزی‌هایتان تفریح و سرگرمی هم برای شادی خودتان داشته باشید!

برای داشتن آرامش خودتان را رها کنید!

اکنون همه چیز برای تغییر آماده است! افکارتان را مدیریت می کنید و مراقب اندیشه هایتان هستید، در این مرحله باید خودتان را از هر قید و بندی رها کنید تا بتوانید در کمال آرامش به کارهایتان سر و سامان دهید.

برای روزهایتان یک برنامه منسجم داشته باشید و لذت ببرید. خودتان را از حاشیه ها رها کنید، از قضاوت های ناعادلانه دور بمانید و افکار دیگران را در خودتان راه ندهید. برای آرامش خودتان از هر چیزی که به شما استرس و اضطراب وارد می کند دور شوید و از روزهای زندگی خود نهایت لذت را ببرید.

خوشرو باشید !

زمانیکه با خوشرویی با دیگران رفتار می کنید، شخصیت قوی و مثبتی را انعکاس می دهید و در ارتباطات خود موفق هستید!

افرادی که در ارتباط خود موفق هستند و دوستان زیادی دارند در زندگی آرامش بیشتری داشته و می توانند به تمامی برنامه هایشان برسند.

خوش‌بین باشید !

 خوشبین بودن یکی از عوامل مهم برای داشتن آرامش خیال است! با این خوشبینی می توانید افکار سمی را از ذهنتان بیرون کنید و فقط به چیزهای خوب فکر کنید.

نتیجه گیری

اگر درجستجوی زندگی بهتری هستیم باید بتوانیم بهتر فکر کنیم، بهتر رفتار کنیم و مسیر درستی را انتخاب نماییم. از این رو باید از هر لحاظ خودمان را ارزیابی کنیم و نگرش مثبتی داشته باشیم. پیش از هر چیزی چهارچوبی برای خودتان مشخص کنید و مطابق با آن چهار چوب حرکت کنید. قبل از هر اقدامی خوب فکر کنید، قید و بندهایتان را رها کنید. دست از مقایسه کردن بردارید و همانطور که دلتان می خواهد زندگی کنید. گاهی اوقات هم لازم است برای یک لحظه هم شده از تمام چیزهایی که شما را حصار کرده اند رها شوید تا بتوانید درست تصمیم بگیرید و انتخاب درستی داشته باشید. مهم نیست درچه سنی و دارای چه شغل و جایگاهی هستید. مهم این است که درست اندیشیدن را بیاموزید چرا که این آموختن در تمام لحظات زندگی به دردتان میخورد و نه تنها سرنوشت شما بلکه شرایط زندگی  آدم‌های اطرافتان را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.