همه چیز درباره اعصاب و روان

همه چیز درباره بیماری های اعصاب و روان و راههای درمان آنها ( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

همه چیز درباره اعصاب و روان

همه چیز درباره بیماری های اعصاب و روان و راههای درمان آنها ( نکته مهم: مطالب تنها جنبه اطلاع رسانی دارد و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند)

اضطراب در خواب کودکان

نتیجه تصویری برای اضطراب در خواب

یکی از مواردی که باعث تشدید اضطراب و استرس در کودکان و نوجوان می شود عادات خوابیدن و کیفیت خواب بچه های ما می باشد پس اگر والدین متوجه اضطراب در فرزند خود شده اند حتما عادات خواب فرزندشان را نیز بررسی نمایند تا بتوانند با بهبود وضعیت خوابیدن و بیدار شدن کودک و نوجوان خود در کنترل استرس و اضطراب آنها نقش مثبتی داشته باشند.

عادات خواب می تواند سطح استرس و اضطراب را در کودکان و نوجوانان تحت تاثیرقرار دهد.

تعدادی از عواملی که می تواند در استرس و اضطراب کودکان و نوجوانان تاثیر داشته باشد وجود دارد با این حال خواب یا عدم وجود آن عامل عمده در ایجاد اضطراب و استرس کودکان و نوجوانان می باشد. واضح است که محرومیت از خواب می تواند علائم اضطراب را تشدید کند و از سوی دیگر، اختلالات خواب در واقع ممکن است منجر به اضطراب شود.

آیا فرزند شما خروپف می کند ؟

خروپف کودکان می تواند بخاطر آپنه خواب باشد . لازم به ذکر نیست همه افرادی که خروپف می کنند از آپنه خواب رنج نمی برند . آپنه خواب باعث افزایش سطح دی اکسید کربن در بدن شده که به نوبه خود باعث افزایش سطح اسید در بادامه مغز و باعث حملات ترس و وحشت می شود.و از آنجا که این منطقه در آمیگدال مغز است و ترس و رفتارهای وحشت آمیز را پردازش میکند باعث به وجود آمدن این گونه رفتارها می شود.متاسفانه کمبود خواب باعث به وجود آمدن تعدادی از مشکلات جسمی و روحی می شود که می تواند حملات اضطرابی را ایجاد کند و مشکلات موجود در کودکان و نوجوانان را تشدید کند.راه حل ساده و ممکن آن است که والدین برای کودکان یک برنامه منظم خواب که بخشی از برنامه روزمره آنها باشد باید داشته باشند. با این حال، حتی زمانی که قرار شده زود به رختخواب بروند، کودکان مبتلا به اضطراب ممکن است دروغ بگویند و شب را با افکار منفی بگذرانند و یک چرخه ای از بیخوابی ادامه پیدا کند.

در نوجوانان سعی کنید خواب بعد از ظهرشان را حذف کنید.

این یک واقعیت است:

کودکان و نوجوانان نیاز به خواب مناسب دارند. کودکان به طور متوسط ​​از 14 ساعت خواب در روز نیاز دارند در حالی که نوجوانان حدود نه تا ده ساعت خواب در روز نیاز دارند.

بسیاری از والدین نمی دانند که کودکان در هنگام بلوغ ساعت خوابشان تغییر می کند ، اما این بدان معنا نیست که آنها نیاز به خواب کمتری دارند، این فقط به این معنی است که آنها ممکن است در هنگام ساعات اولیه خوابشان دچار مشکل شوند.

چگونه عادات خواب بر استرس و اضطراب تاثیر گذار است ؟

فراوان. علاوه بر این به دلیل محرومیت از خواب می تواند اثرات آن را تشدید کند. در اینجا پنج عامل که می تواند بر عادات خواب که منجر به اضطراب کودک شود تاثیر داشته باشد بیان شده است:

1-محرومیت از خواب، علائم جسمی اضطراب را افزایش می دهد

هنگامی که کودکان و نوجوانان از خواب محروم هستند، علائم جسمی همراه با اضطراب نیز تشدید می شود. سردرد، تهوع و بیش فعالی ،پاسخ های رایج در کودکان خواب آلود است. کمبود خواب همچنین می تواند درد عضلانی، لرزش، لکنت زبان، سرگیجه، غش و حتی فتق را به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، کودکانی که کمبود خواب لازم دارند تجربه یک درجه کاهش هماهنگی فیزیکی را داشته اند . این امر تعداد تصادفات را افزایش می دهد . برای نوجوانان ،خواب آلودگی می تواند کشنده باشد.

2- اختلالات خواب با توانایی کنترل احساسات تداخل ایجاد می کند.

ارتباط مستقیم بین کمبود خواب و افسردگی و اضطراب وجود دارد. اگر چه افسردگی ممکن است به خواب بیش از حد در برخی از افراد منجر شود، اما مطالعات نشان داده اند که کودکانی که از خواب محروم می شوند، نیز در افزایش خطر ابتلا به افسردگی هستند.کمبود خواب همچنین باعث می شود کودکان و نوجوانان تحریک پذیرشوند و به راحتی نا امید و با احساساتی که نوسان بالا و پایین دارد همراه می شود و این کودکان به احتمال بیشتری تصویر منفی از خود نسبت به کسانی که به خوبی استراحت می کنند دارند.

3- محرومیت از خواب منجر به ضعف در قدرت تصمیم گیری می شود

وقتی بچه ها نمی توانند به اندازه کافی بخوابند اغلب بی تاب هستند که همین منجر به تصمیم گیری های ضعیف می شود.

4- اختلالات خواب منجر به خواب آلودگی در مدرسه می شود

بدون شک خواب آلودگی در مدرسه یک مشکل عمده برای بسیاری از کودکان و نوجوانان تلقی میشود که با ناتوانی در تمرکز و ضعف در قدرت تفکر و عملکردشان همراه است. این یک واقعیت است که دانش آموزانی که به طور منظم خواب بیشتری دارند نیز به کسب نمرات بالاتری نسبت به دانش آموزانی که خواب کافی ندارند نائل می شوند.خواب آلودگی منجر به مشکلات یادگیری می شود که ممکن است یک عامل اصلی برای عملکرد ضعیف در مدرسه برای بسیاری از کودکان و نوجوانان باشد.

5- محرومیت از خواب به طور منظم ممکن است به اضطراب خواب منجر شود

اضطراب خواب، یک مشکل برای بسیاری از افراد می باشد و بسیاری از کودکان از آن رنج می برند، همچنین به عنوان بی خوابی شناخته می شود. فرزند شما ممکن است از اضطراب خواب رنج ببرد ،اگر او به مشکل به خواب رفتن، بیدارشدن در طول شب، بیدارشدن خیلی زود دارد به نظر می رسد که بعد از خواب هنوزخسته است، اضطراب از خواب ممکن است عامل زمینه ای است.

کمک به کودکان مضطرب با خواب بهتر

کودکانمبتلا به اضطراب می توانند کارهایی را که به خواب بهتر کمک می کند انجام دهند:

می توانند از نظر فیزیکی و فعالیت های بدنی منظم ،تحریک های بیشتری را در طول روز داشته باشند .

انجام تمرینات تمدد اعصاب، مدیتیشن و تنفس عمیق می تواند کودکان را برای خواب مناسب آماده کند.

کاهش کافئین، شکر و نوشابه های انرژی زا در هنگام خواب در خواب بهتر به آنها کمک می کند.

ماساژ دادن قسمت پشت به استراحت کودکان کمک می کند.

خواندن داستان قبل از خواب کودکان در درک اتمام روز و زمان استراحت به آنها کمک می کند.

اگر یک کودک برای بیدار ماندن دروغ می گوید با آنها صحبت کنید. صحبت کردن، گوش دادن و پاسخ به نگرانی های آنها بسیار مفید است. این عمل به خودی خود ممکن است در پردازش مشکلات آنها و خواب رفتنشان کمک می کند.

در حالی که تعدادی از داروهای موجود برای کودکان و نوجوانانی که نمی توانند به راحتی بخوابند وجود دارد،اما همیشه بهترین روش ،راه های طبیعی است که به کودکان برای حفظ حالت آرامش و دلی آرام کمک می کند و از این طریق می توانند خواب بهتری در شب داشته باشند.

ایجاد عادات خواب سالم برای سلامت جسمی و روحی کودکان و نوجوانان و مخصوصا آنهایی که از اضطراب رنج می برند مهم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.